W naszej szkole od 1.02.2010.r realizowany jest II etap Projektu: PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Celem projektu jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i mozliwości ucznia, z wykorzystaniem nowatorskich metod kształcenia. Wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego dziecka będzie odbywać się poprzez kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera:
językowa ( język ojczysty i j.obce)
matematyczno-przyrodnicza
artystyczna i ruchowa
komunikacyjno-informacyjna
społeczna ( intra- i interpersonalna).
Okres pierwszego etapu kształcenia jest okresem szczególnym, gdyż pierwsze lata doświadczeń szkolnych decydują o przyszłych zainteresowaniach, stosunku do uczenia się, kształtują poglądy, dostarczają elementarnej wiedzy o świecie.
SUKCES SZKOLNY UWARUNKOWANY JEST DZIAŁANIAMI KOMPLEKSOWYMI W OBRĘBIE TRÓJPODMIOTOWOŚCI : UCZEŃ, DOM, SZKOŁA.
Zajęcia dodatkowe prowadzą J. Panek Banaś i A. Ocetkiewicz. Praca na zajęciach dodatkowych odbywa się przez 5 miesięcy ( 50 godzin lekcyjnych). Dzieci korzystają ze specjalnie dobranych na potrzeby projektu środków dydaktycznych. Udział w zajęciach pozalekcyjnych jest dobrowolny. Zajęcia zakończą się 10-minutowym pokazem umiejętności dzieci i wystawionymi na forum dla innnych wytworami pracy.